Veksthuset

I en bygning som sies og en gang å ha huset et gartneri ligger avdelingen Veksthuset med sine 30 barn og 5 voksne. Her har det vært barnehage siden 70-tallet. Avdelingen har svært flott uteområde der barna finner spennende
fysiske utfordringer i klatring, husking, aking om vinteren og sykling om sommeren. I hagen står vår fine grillhytte. Der tilbringer vi mange koselige timer med grilling og eventyr.

Veksthuset er et morsomt hus med mange kriker og kroker. De ulike rommene er nå pusset opp og er innredet for ulike aktiviteter. Der finner man formingskroken,
musikkrommet, konstruksjonsrommet, lesekroken, puterommet m.m.

Barna vil hver dag deles inn i mindre grupper. Da vil de tilbys aktiviteter i de ulike rommene, samt at en barnegruppe har uteliv som tema. En dag i uken er det matpakkedag. Da vil alltid en gruppe barn dra på tur.

Vi har førskole for 5 åringene der alle 5 åringene samles til felles aktivitet, tur, skiskole, Vangentur m.m.

Dagsrytme (tidene er ca.-tider):

08:00 - 09:00 Frokost
10:00 - 11:30 Tilrettelagte aktiviteter
11:30 Lunsj
12:30 - 14:30 Utetid (noen vil kanskje leke eller ha aktiviteter inne)
14:30 Ettermiddagsmåltid
15:00 - 16:45 Lek - ute eller inne